Este blog de orientación educativa está creado para informar y ofrecer recursos a toda la comunidad educativa (alumnos, padres, profesores, tutores, ...), de educación secundaria.

Todas las entradas están organizadas en 10 categorías principales, que puedes consultar en la cabecera o en el margen derecho: Orientación académica y profesional, Técnicas de estudio, Tutoría, Atención a la diversidad, Convivencia, Padres, Presentaciones, Vídeos y Cortos, Gestión del Departamento de Orientación, IES A Sardiñeira.

Para poder ver todas las entradas publicadas en una misma etiqueta o temática deberás ir al final del blog a "entradas antiguas".


Translate

martes, 29 de septiembre de 2015

Actividades para la elaboración de las normas de clase

Comparto una selección de recursos y actividades para la elaboración de normas en los cursos de ESO en las primeras semanas de curso.


  1. Claves para el establecimiento de normas y límites. Enlace para descargar. 
  2. Actividades para la elaboración de compromisos y normas. Enlace para descargar. 
  3. Actividad "Elaboramos nuestras normas de convivencia": Blog "Elorientablog" . Enlace para descargar.
  4. Normas de convivencia. Estudio de casos: Blog "Elorientablog". Enlace para descargar. 
  5. Normas de aula. Guia para su elaboración: Educación Navarra. Enlace para descargar.
  6. Elaboración de normas para las aulas: Blog de orientación educativa. Enlace para descargar.

lunes, 28 de septiembre de 2015

Manual de evaluación e intervención psicológica en necesidades educativas especiales

Manual de evaluación e intervención en NEE. Elaborado en España por varios autores. Este manual reúne en un sólo libro los principales elementos teóricos y prácticos para evaluar e intervenir sobre las necesidades educativas especiales más frecuentes en el alumnado. 
Como explican sus autores en la presentación el manual se divide en dos partes: La primera orientada al estudio de las dificultades de aprendizaje de carácter general. Se tratan aquí las dificultades relacionadas con el retraso mental y del desarrollo, y las dificultades asociadas con deficiencias múltiples y déficit severos del desarrollo. La segunda parte se centra en el tratamiento de dificultades de aprendizaje en áreas específicas como el lenguaje, la atención, el comportamiento emocional y afectivo, el desarrollo físico y la salud, la audición, la visión y la superdotación.

Enlace para ver en PDF

miércoles, 23 de septiembre de 2015

Diez películas sobre inteligencia emocional

Recopilación de 10 películas para comprender las claves de la inteligencia emocional y las habilidades sociales, del blog "Habilidad Social". Enlace.

Manual de herramientas para solucionar los problemas de disciplina en los centros escolares

Comparto este manual, que publicó La Botica del Orientador, editado por la Generalitat Valenciana, titulado "Solución a los problemas de disciplina, herramientas para un plan de convivencia".
Ofrece una gran propuesta de instrumentos para evaluar la convivencia en los centros, protocolos para el plan de convivencia y una amplísima propuesta de medidas prácticas para afrontar la indisciplina en los centros educativos
Aquí os dejo la imagen de la portada del manual que podéis descargar en PDF a través de este enlace o pinchando en la portada.


Recursos para la tutoría en la FP Básica

Recopilación de recursos para la tutoría en la Formación Profesional Básica, de la Junta de Andalucía. 

Se trata de una completa y útil propuesta de recursos para apoyar y complementar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los alumnos y alumnas que cursan la formación profesional básica, y disponer de un banco de actividades a desarrollar en la hora de tutoría lectiva del tutor o la tutora con este alumnado.

lunes, 14 de septiembre de 2015

Guia básica para entender la Formación Profesional Dual

De la Fundación Bertelsmann por el empleo juvenil



Vídeo para comprender mejor el TDAH

Les compartimos un excelente video que nos ayuda a comprender un poco mejor qué es el Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad y algunas estrategias para ayudar a los niños.

Posted by Mamás Amando el Caos on Lunes, 6 de julio de 2015

Cómo identificar a un superdotado

Prácticas infografías con las características principales de un bebé y un niño superdotado, que pueden ayudar a su identificación. Del blog de imageneseducativas.com




Guia de Universia para elegir carrera

Universia publicó en verano esta guia para elegir carrrera titulada "Ya sabes qué estudiar", en donde puedes descubrir los motivos para estudiar una determinada carrera como la tasa de inserción laboral o índice de empleabilidad, los sueldos medios, las posibilidades de acceso según nota de corte, etc. A través de los enlaces podrás acceder a todos los detalles de la carrera. 




miércoles, 9 de septiembre de 2015

Educación Secundaria de Adultos en Galicia



A Educación Secundaria para persoas Adultas (ESA) é equivalente á Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) que se estuda no ensino ordinario, aínda que mostra diferenzas na organización dos contidos e na distribución do tempo de estudo.

Está destinada a todas as persoas adultas maiores de 18 anos que desexen obter o título de graduado en educación secundaria.

Excepcionalmente, poderán cursar estas ensinanzas persoas maiores de 16 anos que teñan un contrato de traballo ou estean en circunstancias excepcionais que lles impidan realizar estes estudos polo réxime ordinario.



Como se organiza?

Constan de catro módulos de duración cuadrimestral. Cada módulo correspóndese con cada un dos cursos de ESO:
Módulo 1 = 1º de ESO
Módulo 2 = 2º de ESO
Módulo 3 = 3º de ESO
Módulo 4 = 4º de ESO

Cada módulo organízase en tres campos de coñecemento:
1º Ámbito Social: inclúe contidos de Ciencias Sociais, Xeografía e Historia, Educación para a Cidadanía, e os aspectos perceptivos correspondentes ás materias de Educación Plástica e Visual e Música.
2º Ámbito de Comunicación: Lingua galega e literatura, Lingua castelá e literatura, 1ª Lingua Estranxeira.
3º Ámbito Científico—tecnolóxico: inclúe contidos de Tecnoloxías, Matemáticas, Ciencias da Natureza, e os aspectos relacionados coa saúde e co medio natural de Educación Física.


Que duración ten?
Xeralmente dura 2 cursos académicos. En cada curso pódese cursar dous módulos, cunha duración cuadrimestral. Como cada módulo se corresponde cun curso de ESO, impártense do seguinte xeito:
  • No 1º curso impártese: módulo 1 (1º de ESO) e módulo 2 (2º de ESO) 
  • No 2º curso impártese: módulo 3 (3º de ESO) e módulo 4 (4º de ESO). 
Poderase permanecer cursando estas ensinanzas o tempo que o ritmo de aprendizaxe o precise. Non hai límite de tempo.

Cales son os requisitos de acceso?

REQUISITOS ACADÉMICOS:
  • Por validación de estudos anteriores.
  • Por superación do módulo anterior.
  • No caso de non poder acreditar estudos anteriores superar unha proba de avaliación inicial.

REQUISITOS DE IDADE:
  • No primeiro cuadrimestre (que se imparte de setembro a xaneiro) poden matricularse todas as persoas que cumpran dezaoito anos ata o 31 de decembro. Para o segundo cuadrimestre (que se imparte de febreiro a xuño), poden matricularse os que cumpran dezaoito anos ata o 30 de abril.
  • Poderán matricularse con carácter excepcional as persoas menores de 18 anos que xustifiquen documentalmente algunha destas circunstancias:
  1. Ter cursado ensino de persoas adultas con anterioridade.
  2. Ter superado os modulos obrigatorios dun Programa de Cualificación Profesional no anterior curso académico.
  3. Ter un contrato laboral en vigor que non permita asistir aos centros en réxime ordinario ou ser deportistas de alto rendimento.
  4. O departamento territorial que corresponda, tras o informe favorable da inspección educativa, poderá autorizar a matrícula na educación secundaria de adultos a aqueles alumnos que se encontren en centros de menores, con medidas legais de internamento en réxime pechado.
ACREDITACIÓN DE ESTUDOS ANTERIORES:
Cando a persoa que acceda a estas ensinanzas poida acreditar estudos anteriores poderá acollerse aos cadros de equivalencias recollidas nos cadros III, IV, V, VI e VII da Orde do 24 de xuño de 2008. 





PROBA DE AVALIACIÓN INICIAL PARA ADSCRICIÓN DO ALUMNADO:
  • Para as persoas sen requisitos académicos os centros efectuarán durante os meses de setembro e de xaneiro un proceso de avaliación inicial, que terá en conta a súa madurez persoal, as aprendizaxes non formais e informais adquiridas, os coñecementos previos e os seus intereses e necesidades, e que facilitará a orientación e adscrición destas á etapa, ao nivel e ao módulo correspondentes.
  • Da avaliación inicial derivarase a adscrición á etapa, ao nivel e módulos que corresponda. O alumnado poderá estar adscrito a un módulo diferente en cada ámbito, en función dos resultados da avaliación inicial.
  • A Comisión de Coordinación Pedagóxica deseñará o modelo do proceso de avaliación inicial que incluirá, polo menos, os seguintes aspectos: 
     a) Valoración das certificacións das aprendizaxes non formais realizadas. 
     b) Valoración da experiencia laboral.
     c) Unha proba referida, con carácter xeral, aos obxectivos e ás competencias básicas                 establecidos para cada ámbito.

Certificación:
Ao remate do módulo 4, expedirase o título de graduado en educación secundaria a todas aquelas persoas que acaden os obxectivos xerais establecidos.
Cando non se rematen os estudos correspondentes á educación secundaria obrigatoria, os directores dos centros emitirán unha acreditación onde consten os niveis e módulos cursados así como a cualificación obtida.

O título de graduado en educación secundaria dá acceso a:

  • Ciclos formativos de grao medio.
  • Bacharelato.
  • Mundo laboral.

Modalidades:

Presencial: Horario lectivo diario, presencial e de asistencia obrigatoria. Os períodos lectivos normalmente son de 45 minutos e o horario impártese xeralmente pola tarde.


Semipresencial: combinación de períodos ou sesións lectivas de carácter presencial e outras actividades de seguimento do alumnado que terán carácter non presencial a través dunha plataforma telemática. Semanalmente desenvolverase unha sesión lectiva presencial dunha hora de duración para o ámbito social, dúas sesións lectivas para o ámbito de comunicación e dúas para o científico-tecnolóxico, en horario que facilite, na medida do posible, unha maior asistencia do alumnado.

A Distancia: A modalidade a distancia realízase con titorías telemáticas e non supón a asistencia a titorías presenciais. A comunicación cos titores é a través da Aula Virtual do IES San ClementeNesta modalidade de ensino as probas de avaliación realizaranse de forma presencial nos centros de adultos das principais cidades de Galicia. 

Promoción e titulación:
  • O alumnado poderá estar cursando módulos diferentes nos distintos ámbitos e a promoción será por ámbitos de forma independente. Dentro de cada ámbito, o alumnado non poderá ser avaliado dun módulo sen ter superado previamente o precedente ou ter sido promovido a el. Poderase promocionar ao módulo seguinte cun ámbito suspenso sempre e cando o equipo avaliador considere que acadou o nivel de madureza que lle permita continuar con aproveitamento os estudos dese módulo seguinte.
  • O alumnado que non superase a avaliación final dos módulos de cada ámbito cursados no primeiro cuadrimestre poderá realizar no mes de maio unha avaliación extraordinaria deses módulos. Igualmente, o alumnado que non superase a avaliación final ordinaria dos módulos cursados no segundo cuadrimestre poderá realizar no mes de setembro, nas datas que cada ano se determine, unha avaliación extraordinaria.
  • Para obter o título de graduado en educación secundaria obrigatoria cumprirá ter superados todos os módulos e ámbitos. Excepcionalmente, o equipo avaliador poderá propor para a obtención do título de graduado en educación secundaria obrigatoria o alumno ou a alumna que sexa avaliado negativamente nun dos ámbitos de coñecemento sempre que acadasen globalmente as competencias básicas e os obxectivos establecidos.
Matrícula:
  • Modalidade presencial:
             1 –12 de setembro de 2016 para o primeiro cuadrimestre.
             9 –16 de xaneiro de 2017 para o segundo cuadrimestre.

  • Modalidade a distancia semipresencial e telemática:
            1 setembro de 2016 – 14 xaneiro de 2017 para o primeiro cuadrimestre.
            3 febreiro de 2017 – 15 de maio de 2017 para o segundo cuadrimestre.


Centros que imparten ESA:
  • Pode consultar a rede de centros de modalidade presencial nesta ligazón.
  • A modalidade semipresencial pode cursarse nos seguintes centros: EPA Eduardo Pondal (A Coruña), EPA Santa María de Caranza (Ferrol), IES San Clemente (Santiago de Compostela), EPA Albeiros (Lugo), EPA de Ourense, IES de Celanova, EPA Río Lérez (Pontevedra), EPA do Berbés (Vigo).
  • A modalidade a distancia telemática impártese no IES San Clemente (Santiago de Compostela).
Enlaces:

miércoles, 2 de septiembre de 2015

REQUISITOS ACADÉMICOS DE LAS BECAS GENERALES DEL MINISTERIO DE EDUCACIÓN

Si estás estudiando y vas a solicitar una beca para el próximo curso académico, debes conocer lo antes posible cuales son los requisitos académicos mínimos para poder obtenerla.

Consulta aquí los requisitos académicos mínimos para conseguir la Beca general del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. 

Recuerda que el plazo de la última convocatoria fue del 20 de agosto al 30 de septiembre, de 2013. 

INFORMACIÓN OBTENIDA DE: Web dudasbecasmec.com

REQUISITOS ACADÉMICOS DE LAS BECAS MEC OFICIALES




Para Bachillerato
  • 1º de Bachillerato: Se exige un 5,5 de nota media en 4º de ESO para optar a todas las becas. Todas las asignaturas cuentan igual para la media. 
  • 2º de Bachillerato: Puedes tener beca si pasas sólo con una suspensa de todas las de 1º. Si apruebas todas tienes beca seguro. 
Para FP Medio
  • 1º de FP medio: se exige un 5 en el curso anterior, generalmente 4º de ESO, aunque puede ser otro. Todas las asignaturas cuentan igual. 
  • 2º de FP media: Puedes tener beca si pasas sólo con una suspensa de todas las de 1º. Si apruebas todas tienes beca seguro. 
Para FP superior: 
  • 1º de FP superior: se exige un 5,5 en el curso anterior, por ejemplo, en segundo de bachiller o en 2º de FP medio. Todas las asignaturas cuentan igual.
  • 2º de FP superior: Puedes tener beca si pasas sólo con una suspensa de todas las de 1º. Si apruebas todas tienes beca seguro. 
A partir de aquí, distinguiremos de las becas por la matrícula (aquella que paga los créditos de 1º matriculación, no los que repitas, pero que el MEC ingresa a la universidad) de la beca dineraria (aquella que conlleva un ingreso en tu cuenta de dinero por cualquier concepto).

Para acceso a la UNIVERSIDAD:

Desde Bachillerato: 
  • Para tener beca de matrícula debes tener un 5,5 en la media que se realiza con la calificación de la parte general de selectividad (40%) y la media de todo el bachillerato ( 60%). No cuenta la parte específica en ningún caso. 
  • Para la beca dineraria debes tener un 6,5 de media como hemos descrito en el punto anterior. 
Desde FP superior y otros:
  • Para beca de matrícula debes tener un 5,5 de la nota con la que accedes a la universidad, es decir, con la que acabas el FP (normalmente dos años). La media se realiza teniendo en cuenta las asignaturas, el número, no las horas de cada una.
  • Para la beca dineraria debes tener un 6,5 de media como hemos descrito en el punto anterior.  
En el caso de que tengas tanto FP superior como Selectividad, la nota que se tendrá en cuenta es aquella con la que accedas a la universidad (presentarás una u otra a la hora de inscribirte). Es algo que el MEC pregunta a la universidad sin que tú intervengas en nada cuando presentas la beca. Por eso te conviene entrar con la que sea más alta. 

Para 2º de carrera y siguientes cursos:

Para beca de matrícula se debe aprobar los siguientes porcentajes, sin tener en cuenta la nota media: 

90% - Artes, humanidades, ciencias sociales y jurídicas. 
80% - Ciencias de la salud
65% - Ciencias, ingenierías y arquitecturas. 

Para becas dinerarias, puedes cumplir una de las dos siguientes opciones (una u otra):
  • 1º opción, sin tener en cuenta la nota media, debes aprobar:
100% créditos - Artes, humanidades, ciencias sociales y jurídicas, ciencias de la salud y ciencias. 
85% créditos -  Ingenierías y arquitecturas. 
  • 2º opción (si no cumples la anterior), los porcentajes bajan, pero se exige nota media:
90% y 6,5 de media - Artes, humanidades, ciencias sociales y jurídicas.
80% y 6,5 de media - Ciencias de la Salud
80% y 6 de media - Ciencias
65% y 6 de media - Ingenierías y arquitecturas. 

Anotaciones importantes al respecto:
  • La media se hace de forma ponderada (por número de créditos) con sólo las asignaturas aprobadas, no con las suspensas. Al final de este artículo tenéis una herramienta que os ayuda a calcularla. 
  • Los créditos que se cuentan son todos menos los convalidados (los de libre elección sí cuentan) donde da igual que sean de distintos cursos, por ejemplo, dos asignaturas de segundo y todas las demás de tercero. El número de créditos es lo que importa. 
  • Aquellas asignaturas a las que no te presentes cuentan como suspensas, pero no te van a quitar la beca por el hecho de presentarte o no, sino por los % exigidos. Sin embargo, ya sabes que para la media sólo se hacen con las aprobadas, por lo que las no presentadas no cuentan. 
  • Si , por ejemplo, exigen un 6,5 y tu tienes un 6,48 es muy probable que te la denieguen pero no imposible, por lo que presenta siempre la beca. 

Para los de Máster. 
  • 1º de Máster: Tanto para la beca de matrícula como la dineraria, se exige haber aprobado el 100% de créditos de la carrera con la que se accede y haber sacado un 7 de media en la carrera en el caso de másteres que no habilitan para el ejercicio profesional y un 6,5 de aquellos que sí habilitan. 
  • 2º de Máster: Se exige un 7 de media en 1º de Máster y el 100% en el caso de que sea un máster que no habilite para una profesión regulada, en cambio esta media baja a un 6, pero se mantiene el 100% de aprobado, en los másteres que habiliten para una profesión regulada. 




martes, 1 de septiembre de 2015

Ampliación da oferta de ciclos de FP Dual en Galicia

Publicouse a Orde do 19 de agosto de 2015 pola que se amplían os proxectos experimentais de formación profesional dual de ciclos de formación profesional en centros educativos.

OFERTA DE ENSINANZAS:



REQUISITOS DOS SOLICITANTES:
Para poderen acceder a este proxecto de formación profesional dual, as persoas aspirantes deberán cumprir o seguinte:
  • Ter entre dezaseis e vinte e nove anos no ano natural en que se inicien os estudos, no caso dos ciclos de grao medio, e entre dezaoito e vinte e nove anos, no caso dos ciclos de grao superior.
  • Cumprir os requisitos de acceso aos ciclos formativos establecidos no artigo 36 do Decreto 114/2010, do 1 de xullo, polo que se establece a ordenación xeral da formación profesional do sistema educativo de Galicia, para poder matricularse en todos os módulos profesionais do ciclo formativo correspondente, e que se detallan no modelo de solicitude, no anexo I desta orde.
  • Carecer da cualificación profesional, obtida e recoñecida polo sistema de formación para o emprego ou do sistema educativo, requirida para concertar un contrato en prácticas para o posto de traballo ou a ocupación obxecto do proxecto.
  • Non ter realizado con anterioridade un contrato de formación e aprendizaxe, e cumprir os requisitos establecidos na normativa laboral vixente para poder efectualo.
  • Non ter superado ningún módulo profesional do ciclo formativo do proxecto solicitado, agás que fose cursando outro ciclo formativo.

PRESENTACIÓN DAS SOLICITUDES:
As solicitudes de inscrición para participar nestes proxectos experimentais de formación profesional dual poderán entregarse en calquera dos centros que teña oferta de formación profesional dual autorizada e irán dirixidas ao seu director ou á súa directora.

DOCUMENTACIÓN:
A solicitude de admisión, anexo I, deberá ir acompañada da seguinte documentación:
  • Copia do DNI ou NIE, no caso de non dar o consentimento para a comprobación dos datos de identidade no sistema de verificación do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas, de conformidade co artigo 2 do Decreto 255/2008, do 23 de outubro.
  • Certificación académica relativa aos requisitos de acceso, no caso de non ter realizado os estudos ou as probas de acceso no ámbito da Comunidade Autónoma de Galicia, ao abeiro abeiro da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.
  • Currículo co formato Europass, que se poderá elaborar no enderezohttp://europass.cedefop.europa.eu/es/documents/curriculum-vitae

CALENDARIO DO PROCEDEMENTO:
  • Presentación de solicitudes: do 1 ao 14 de setembro ás 13 horas.
  • Relación provisional de persoas solicitantes: 15 de setembro
  • Reclamación á relación provisional de persoas solicitantes: 16 e 17 de setembro
  • Relación definitiva de persoas solicitantes: 18 de setembro
  • Período de selección por parte da entidade colaboradora: do 18 ao 25 de setembro
  • Relación de persoas admitidas e en espera: a partir do 25 de setembro
  • Matrícula: 2 días hábiles desde a publicación da listaxe de persoas admitidas e en espera. Data límite: 30 de setembro
ENLACES:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...